fbpx

BYGGER DU BJERGE AF FALSKE BEKYMRINGER OM NATTEN

Hjælp til bedre søvn

 Alle kender det, den ene negative tanke fører til den næste og sådan bygger du selv på, lag efter lag, som legoklodser, til tankerne bliver til en hær af negative tanker der slører din dømmekraft og fører til stress og manglende søvn.

 De, tankerne, kommer snigende, og især om aftenen eller natten bygges der frit. Tanker som enten handler om din fortid eller som er om din fremtid. En bekymring som måske slet ikke er reel. Og det er her det er vigtigt, at sondre mellem dine tanker og bekymringer, for at finde ud af om tanken er reel og om du kan handle. 

Det lyder nemt. Men du kan faktisk tage magten over dine bekymrer som fører til stress og dårlig søvn ved enten at give dine tanker sund fokuseret opmærksomhed eller give tankerne luft og få dem hen på noget andet.

 1.     GOD SUND FOKUSERET, MEN KORTVARIG, OPMÆRKSOMHED

Så sæt dig for at bruge 15 min, en gang dagligt. Skriv ned hvad dine tanker drejer sig om. Sorter dine bekymringer i hvilke der er reelle og hvilke du kan handle på. Og prioriter så en af handlingerne som du kan gøre med det sammen. Resten af bekymringerne beslutter du dig for at lade ligge. Gentag øvelsen dagligt.

 2.     SLIP DINE TANKER

Du har sikkert hørt om mentaltræning og meditation. Og der er efterhånden ved at komme stor dokumenteret effekt ved at være metoderne. 15 min hver dag hjælper dig til at slippe dine tanker og dermed få en langt bedre søvn.  

Du kan bruge mentaltræningen som forebyggelsen eller til øjeblikkelig hjælp fx hvis du ikke kan falde i søvn eller vågner midt om natten.

Jeg har lavet denne mentaltræning som hjælper dig til bedre søvn. Brug den hver dag fx inden du skal sove. Efter 2-3 uger vil du allerede sove bedre. Du henter mentaltræningen til her:

https://gallery.mailchimp.com/d2f2393d93c4ce543c04ab37c/files/47fe2d75-596b-4a42-9c8c-886784f952f4/fysiskmentaltræning.mp3